UNIDAD 5: WHAT DO YOU WANT TO BE?
OBJETIVOS Y CONTENIDOS DE LA
UNIDAD: FEBRERO
TEMA
Las profesiones
OBJETIVOS
- Presentar y practicar el léxico de las profesiones.
- Reconocer y responder a la petición Can I have…? utilizando vocabulario relativo a los objetos de aula.
- Repasar los colores, los números, los juguetes, la ropa de invierno, el tiempo y los sentimientos.
LENGUAJE ACTIVO
Nuevo: fire
fighter, chef, shop assistant, teacher, doctor, waiter.
Estructuras: Can I have a…
, please?/ school bag, book, pencil, crayon.
Repaso: Colores, números,
juguetes, ropa de invierno, el tiempo y los sentimientos.
LENGUAJE PASIVO
Sit down, please, Stand
up, please, Very good!, Well done! We can say…, What’s this?,
Who’s this?, What colour is it?, What number is it?, Touch your
face, Let’s sing the song!, Listen to the story!, It’s time to
say Goodbye!. See you tomorrow/next time/next lesson, etc.
ESTRUCTURAS COMUNICATIVAS
We can say…,
What’s this?, Who’s this?, What colour is it?, What number is
it?, Touch your (nose)! What´s the weather today?, Put on your…
Can you remember? Can I have a ..., please?
No hay comentarios:
Publicar un comentario